Alla inlägg under mars 2009

Av Simba - 31 mars 2009 06:44

Hej!


Simba är enligt kattsajten.se ett av de vanligaste kattnamnen. Skulle Simba vara en helt vanlig katt? Sällan - han går på promenad med familjen, är världens charmigaste osv. När telefonen ringer så hoppar han upp och försöker svara och han är intresserad av skrivaren också.

Här kommer listan.


Utekatten

1. Nisse
2. Maja
3. Smulan
4. Tiger
5. Simba
6. Findus
7. Lisa
8. Missan
9. Sigge
10. Sotis

Av Simba - 30 mars 2009 17:18

I min trädgård har vi det här härliga blåregnet. Trädgården ligger i Skåne.


Utekatten. 

Av Simba - 29 mars 2009 19:12

Hej!


Jag drömmer om att inreda en del av trädgården som medelhavsträdgård. Jag har ett olivträd sedan tidigare, och igår köpte jag lavendel och idag rosmarin. En bra start.


Apotekarnes trädgård på Österlen (Simrishamn) är en härlig medelhavsträdgård. Ägarna har skrivit en bok  om sin trädgård.


Utekatten   

Av Simba - 28 mars 2009 18:28

Hej!


Idag besökte jag två olika växtbutiker. Jag fyndade bl.a en rosenprakttry Weigela Nana Variegata för 39:-(se bilden), tre liljekonvaljer och bollvivor. Nu blommar det härligt ute.


Jag var ute och sprang vid sjutiden på morgonen, och när jag kom hem anföll katten mig. Han älskar att busa runt med mig - helst utomhus. Så han var jätteglad när jag senare på dagen grävde ner mina nyinköpta växter. 


Utekatten 

Av Simba - 27 mars 2009 19:00

Hej!


En stor trend 2009 sägs bli GYI, dvs grow it yourself. Fröförsäljningen förväntas slå rekord.


En annan trend är runda uteplatser. Jag hade själv spanat in Starkas Old Town, då Flisby i veckan kom med sin katalog där de också hade en rund uteplats. Mysigt!


Prydnader i trädgården, gärna av det lite ovanliga slaget, är fortsatt stort. I min trädgård hittade jag fyra stora betongklot, som den förre ägaren hade glömt kvar. De blir jättefina i olika arrangemang.


Utekatten

Av Simba - 26 mars 2009 21:03

En härlig brasiliansk varmrätt får du om du blandar ananasalladen (som jag bloggat om tidigare) med grillat nötkött, grillad halloumi-ost med oregano, spenatris, samt kokta morötter i bitar.


Smaklig spis!



Mat
Av Simba - 25 mars 2009 18:16

Hej!


Så här härligt blommade honungsrosen i mitt plommonträd efter det att plommontädet i sig blommat.


Utekatten 

Av Simba - 25 mars 2009 18:10

Bjud dina vänner på en brasiliansk afton. Börja med en capirinha och cashewnötter. Som alkoholfritt alternativ passar goda juicer av ananas, passionsfrukt etc.


4 cl cachaça (sockerrörsbrännvin)
1 lime i bitar
1 msk rörsocker

Muddla (mosa)  lime och rörsocker i ett whiskeyglas, slå på cachaça och fyll upp hela glaset med krossad is.  


Gör man en Caipirinha på vodka kallas den för Caipirinoshka.


Följ mina brasilianska recept på bloggen. 


Utekatten

Mat

Presentation

Omröstning

Vilken är din favoritblomma?
 Ros
 Salvia
 Kattmynta
 Tusensköna
 Näva
 Schersmin
 Pion
 Lilja
 Tulpan
 Annan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards