Alla inlägg under maj 2009

Av Simba - 31 maj 2009 20:14

Helgen har varit fullspäckad. Igår var jag ute och arbetade i trädgården vid sex. Vid halv tio åkte vi och shoppade och var inte hemma förrän 16.30

Idag joggade jag, innan jag fortsatte att arbeta  i trädgården. Sedan bjöd vi svärmor på brunch på en restaurang och därefter var vi nere vid stranden. Sedan hade vi vattenkrig med ballonger som var fyllda med vatten. Jättekul!!!


Utekatten

Av Simba - 30 maj 2009 09:03

På youtube hittade jag en underbar filmsnutt om lejonet Jupiter som kramar en kvinna. Kvinnan räddade honom sex år tidigare från en kringresande cirkus.  


Ha en bra dag


Utekatten

Av Simba - 29 maj 2009 07:28

Så var det fredag igen. Alltid lika skönt att sjunka ner i soffan på fredagskvällen. Den här helgen blir det shopping, samt brunch på resturang på mors dag.


Utekatten

Av Simba - 28 maj 2009 21:15

tycker jag att min katt var. Nu är han två år och solsystemets sötnos.


Utekatten

Av Simba - 27 maj 2009 21:34

I min trädgård blommar nu aklejor av alla de slag (fyllda, icke fyllda) och olika färger. Bl.a kantar de grusgången under tunneln med gullregn. Jag ska försöka att hinna ta en bild innan det blommat över.


Utekatten

Av Simba - 26 maj 2009 04:39

Om man så här års befinner sig i Skåne är Sofiero  (Helsingborg) ett trevligt resmål, eftersom rhodendendron blommat jättevackert. I närheten ligger Flora Linnea med stor sortering av rosor.


Ha en bra dag!


Utekatten

Av Simba - 25 maj 2009 06:08

Jag hörde på radion på väg till jobbet att det bara är drygt tre veckor kvar till midsommar. Hur fort går tiden egentligen? Det betyder att det snart är semester också.


Utekatten

Av Simba - 24 maj 2009 19:06

Som jag skrivit om tidigare så har jag fallit för medelhavstrenden i trädgården. Typiskt för medelhavsträdgårdar är att de innehåller oleander. Jag såg ett så fint exemplar idag då jag var i växtaffären för att köpa vindruva. Jag kunde inte låta bli. Jo, det blev en styck vindruva Himrod också. De ska ge söta ljusgröna kärnfria druvor. 


Ha det gott!


Utekatten 

Presentation

Omröstning

Vilken är din favoritblomma?
 Ros
 Salvia
 Kattmynta
 Tusensköna
 Näva
 Schersmin
 Pion
 Lilja
 Tulpan
 Annan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards